Onze laatste middag in Jiamusi - Reisverslag uit Jiamusi, China van Roos Goede - WaarBenJij.nu Onze laatste middag in Jiamusi - Reisverslag uit Jiamusi, China van Roos Goede - WaarBenJij.nu

Onze laatste middag in Jiamusi

Door: Roos

Blijf op de hoogte en volg Roos

29 Juli 2016 | China, Jiamusi

We zijn vanmiddag naar een park buiten Jiamusi gereden met de twee medewerkers van het tehuis.In de huisjes wonen boeren met kleine stukjes land.Ze knappen de huisjes op en wonen daar prima. Daarna zijn we naar een tempel gereden en hebben daar rondgekeken. Bij een supermarkt hebben we voor de kinderen in het tehuis lekkernijen gekocht en voor de baby's wat verzorgingsspulletjes. Wij kregen van de directrice nog per stel twee sets eetstokjes. En dan zit het er op in Jiamusi. Morgenochtend om 09.30 uur vliegen we terug naar Beijing. Daar is het warmer dan hier in Jiamusi. Gelukkig hebben we een zwembad in ons hotel. We hebben vanavond nog heerlijk gegeten in ons hotel in Jiamusi, waar ze ons nu lachend begroeten als we binnenkomen. Dat was de eerste dag wel anders. Toen keken ze heel chagrijnig als ze ons zagen. Maar sinds we eten bestellen met ons boekje hoe en wat in het Chinees, liggen we dubbel van het lachen met de bediening .
Maar morgen is het voorbij. De emotionele momenten, eten bestellen met handen en voeten, bekeken en gefotografeerd worden op straat. Beijing is veel meer op westerse mensen gericht. De lieve begeleiders uit CWI Jiamusi die zelfs als we zouden willen tot in de avond met ons mee zouden willen gaan. Morgenochtend brengen ze ons naar het vliegveld en dan is het voorbij. Maar gelukkig hebben we een e-mailadres en Xiao heeft whatsapp contact met de bediening. (Ze willen Engels leren). Daar gaan we dan op naar Beijing. Tot dan XXXXX

• 29 Juli 2016 - 21:17

Inge:

Jammer, dat het alweer voorbij is. Lijkt me een bijzondere ervaring, onvergetelijk!
    Beijing heeft weer andere mooie plekken. Geniet ervan!

Roos

We reizen met René, Monique en Qian van Tol en Marcel, Roos en Xiao Mei Willems naar China. Back to the roots van onze kinderen. Ze komen uit Jiamusi in de provincie Heilongjiang. Daar begint onze reis, daarna gaan we naar Beijing. De laatste dagen verblijven we in het Karstgebergte in guesthouse The Giggling Tree in Yangshuo.

Actief sinds 21 Juli 2016