Beijing - Reisverslag uit Peking, China van Roos Goede - WaarBenJij.nu Beijing - Reisverslag uit Peking, China van Roos Goede - WaarBenJij.nu

Beijing

Door: Roos

Blijf op de hoogte en volg Roos

30 Juli 2016 | China, Peking

10 en een half jaar geleden was het eerste e-mailcontact vanuit China vanuit ons hotel in Beijing (op de laptop van Jan en Janet). Marcel deed Xiao Mei in bad en ik schreef de vrienden en familie. Het onderwerp van de e-mail was : "eindelijk Beijing".
Hoe anders is dat nu. Onze tolk wachtte ons op op het vliegveld, stelde zich niet voor, vroeg niet hoe de vlucht was geweest. Ze ging met ons naar de taxibus en hup we gingen naar het hotel. Geen boe of bah onderweg. Bij ons hotel hadden we al snel in de gaten dat er iets mis was. Onze kamers waren nog niet schoon en we konden in de wachtruimte plaatsnemen. Hetzelfde was ons al overkomen in Jiamusi (na 30 uur onderweg te zijn geweest). Het duurde en duurde tot dat we eindelijk naar onze kamers konden. Wat schetste onze verbazing we werden in twee tweepersoonskamers gezet. (We zijn toch echt met z'n zessen, op een emotionele reis met twee kinderen). Dit hotel schijnt geen familiekamers te hebben. Er werd een bed bij gezet. En wat voor eentje zo'n gezellig logeerbed die bijna iedereen op zolder heeft staan en dat voor geen meter ligt, maar gelukkig hebben we wel WiFi werd er gezegd. We zitten op de 19e verdieping in een duurdere kamer. Maar ja wij hadden wel een driepersoonskamer laten boeken en nu zitten we in een duurdere kamer met een rotbed er bij gezet. We vroegen aan onze tolk hoe het morgen geregeld is i.v.m. ons bezoek aan de Chinese muur. Ze wist het niet en we zouden het nog horen. Het is nu 21.41 uur en we hebben nog niets gehoord. Hopelijk is het in The Giggling Tree wel goed geregeld. We gaan het zien. We zitten met het hotel midden in de grote winkelstraat van Beijing. We hebben gegeten bij de Mac. En daar werd een werknemer onder onze ogen door een floormanager bij zijn keel gegrepen en de zaak uitgezet. We missen Jiamusi ontzettend, de vriendelijke mensen, onze gidsen die vanuit het kindertehuis kwamen en zo met ons begaan waren. Beijing is een Megastad en we gaan een aantal dingen bekijken en dan snel weer door naar het gemoedelijke platteland van China, want daar ben ik tijdens deze reis wel heel veel van gaan houden. Jiamusi zit in mijn hart, maar dat komt natuurlijk omdat Xiao en Qian daar vandaan komen. Morgen naar de muur en dan horen jullie verder, want we hebben gelukkig WiFi op de kamer:))))) XXXXX

• 30 Juli 2016 - 18:04

Lenneke:

Wat een verhalen, Roos. Geweldig dat het gelukkig allemaal wel steeds weer goed komt. Sterkte alvast voor morgen. Het bezoek aan de muur. Gaan jullie naar hetzelfde stuk of een andere plek? Platteland is altijd beter!

• 30 Juli 2016 - 18:46

Ton En Alien:

Hopelijk gauw weer betere tijden aldaar!

• 30 Juli 2016 - 20:26

Janet Meijerink:

Fijn dat jullie een goede en mooie tijd in Jiamusi gehad. Nu de grote stad Beijing. Zo herkenbaar het gedoe met het derde bed op de kamer. Hebben wij ook in een aantal hotels gehad. Met name in de hele grote steden kwamen we dit tegen. Bij ons waren in PingÁn en in Yangshuo de kamers prima. Veel plezier verder op jullie reis.

• 30 Juli 2016 - 20:32

Joke Chris:

ik weet nu hoe je kan antwoorden.
    wat een belevenis allemaal, en ook heel emotioneel
    we horen het allemaal als jullie weer thuis zijn
    hopelijk hebben jullie nu goede bedden, daar zijn jullie wel aan toe
    nu maar vakantie houden, dat hebben jullie wel verdient
    zeker Qian en Xiou Mei, want het is niet niks allemaal.
    prettige vakantie nog en allemaal de groeten.

• 30 Juli 2016 - 21:49

Rolf En Desirée:

Mooi om te lezen dat jullie een goede tijd hebben gehad in Jiamusi. Dat is toch het emotionele 'zwaartepunt' van jullie reis. Nu nog wat mooie ervaringen opdoen elders in China, heel veel plezier met elkaar.

• 31 Juli 2016 - 12:24

Eddy Gea En Wen:

Vandaag vor het eerst jullie belevenissen kunnen lezen ivm WIFI ontvangst tijdens onze vakantie. Maar wat bijzonder jullie roots reis, het is ook meeleven. Want 10 en half jaar geleden waren wij samen in China. Zo goed voor te stellen wat jullie allemaal meemaken. En dat is emotioneel gezien veel. Fijn dat jullie foto's gelukkige mensen laat zien. Blijf genieten!!

• 31 Juli 2016 - 12:24

Eddy Gea En Wen:

• 02 Augustus 2016 - 11:19

Roos De Goede:

Leuk dat jullie het gelzen hebben Eddy, Gea en Wen. Ik had jullie zonder jullie medeweten toegevoegd, maar dat vinden jullie niet erg toch?