Bloody hot in Beijing - Reisverslag uit Peking, China van Roos Goede - WaarBenJij.nu Bloody hot in Beijing - Reisverslag uit Peking, China van Roos Goede - WaarBenJij.nu

Bloody hot in Beijing

Door: Roos

Blijf op de hoogte en volg Roos

01 Augustus 2016 | China, Peking

Heerlijk uitgeslapen vanochtend en om een 09.00 uur ontbeten. In de ontbijtzaal troffen Nederlanders met twee prachtige Chinese dochters uit het Zuiden van Nederland. Natuurlijk even lekker gekletst. Zo rond 11.00 uur zijn we naar het Tienanmenplein gelopen. Het is hier heet in Beijing. Niet normaal. Toen we 10 en half jaar geleden hier waren met onze groep toen hadden we het zo koud. We zijn toen best snel teruggegaan naar ons hotel omdat de kinderen het zokoud hadden. En nu, qnu hebben onze pubers het warm! We zijn meteen doorgelopen naar de Verboden Stad, zodat we dat morgen niet nog een keer dat hele stuk in de hitte hoeven te lopen. Zometeen gaan we lekker zwemmen. Dan naar het Happy Hour beneden in de lobby, roseetje, biertje en de kids een alcoholvrije cocktail Vanavond gaan we weer heerlijk langs het buffet. Het eten is hier super. Morgen alleen nog even shoppen en dan snel weer uit de hitte van de stad. Ik heb net nog even gechat met Echo van het kindertehuis, foto's doorgestuurd. Wat is dat fijn zo'n superlief contactpersoon in het tehuis te hebben. De emoties gieren nog steeds door me heen. En ik ben zo blij dat we deze reis maken. Zo blij met contacten die we hebben nu. Zo kun je zien het gedeelte waar we het minst van verwachtte, heeft ons tot nu toe het meest gegeven.
Het is ook zo leuk dat jullie allemaal meelezen, dat doet ons goed. Nou dit was weer een dagje Beijing, tot morgen allemaal XXXXX

PS en meelezende Harbinners, we hebben geen bontmutsen gekocht deze keer:))))

• 01 Augustus 2016 - 14:07

Simone:

Wat leuk dat ik jullie kan volgen....Liefs wij

Roos

We reizen met René, Monique en Qian van Tol en Marcel, Roos en Xiao Mei Willems naar China. Back to the roots van onze kinderen. Ze komen uit Jiamusi in de provincie Heilongjiang. Daar begint onze reis, daarna gaan we naar Beijing. De laatste dagen verblijven we in het Karstgebergte in guesthouse The Giggling Tree in Yangshuo.

Actief sinds 21 Juli 2016