Laatste dag Beijing enshoppen - Reisverslag uit Peking, China van Roos Goede - WaarBenJij.nu Laatste dag Beijing enshoppen - Reisverslag uit Peking, China van Roos Goede - WaarBenJij.nu

Laatste dag Beijing enshoppen

Door: Roos

Blijf op de hoogte en volg Roos

02 Augustus 2016 | China, Peking

Vanochtend was het heel druk bij het ontbijt. Dus relaxed ontbijten was er niet bij. We gingen shoppen en we hebben wel weer het e.e.a. gezien. We zijn in een soort markt op straat geweest, waar je van alles kunt kopen en eten. Natuurlijk hangt alles lekker in de zon, van sprinkhanen tot lever en kippentenen en in ik meende nog van die grote zwarte spinnen aan een stokje te zien. Ik heb niet goed gekeken, want daar word ik dus helemaal niet goed van. En dan die geur, het was misselijkmakend. Na dit avontuur zijn we een mall ingedoken en daar was airco, Prada, Chanel en ga zo maar verder. Zometeen zwemmen en weer eten, 's avonds is het niet druk in het restaurant dus dat is heerlijk. Natuurlijk gaan we ook nog even naar het Happy Hour. We zijn tenslotte Nederlanders. Dit wordt het laatste verslagje uit Beijing, want we worden morgenochtend om 08.00 uur opgehaald om naar het vliegveld te gaan. Jullie liggen dan nog op 1 oor:). Wij vliegen in ongeveer 3 uur naar Guilin daar worden we opgehaald door een busje.. Dat busje brengt ons naar Guesthouse The Giggling Tree in Yangshuo. De Giggling Tree heeft een website dus kunnen jullie vast kijken als je wilt. Het ligt in Karstgebergte. Ben benieuwd of het goed geregeld is daar:))). Qian en Xiao zijn wel een beetje klaar met Beijing en wij eigenlijk ook wel. Het contrast is hier zo groot. Voor de schreeuwende, flikkerende, mega reclameborden zit een volwassen man op het trottoir bij een boompje zijn behoefte te doen. Recht voor de ingang direct voor de deur van een bekende winkelketen laat een moeder een jongetje gewoon plassen:(. En gisteren op het Tiananmenplein werden we toch weer aangestaard en gefotografeerd. Dit is toch wel een bijzondere ervaring. Zoveel mensen hier pfff. Het is nog steeds onbewolkt en bloody hot in Beijing.Dus lieve allemaal, dit was het tot zover vanuit Beijing. Morgen gaan we weer verder vanuit The Giggling Tree Yangshuo.(maar eerst nog vliegen......) XXXXXX

• 02 Augustus 2016 - 10:33

Simone:

Wat een indrukken voor jullie maar ook voor ons..om te lezen...geniet nog effe en morgen weer lekker naar iets anders doe! Groetjes wij xxxx

• 02 Augustus 2016 - 16:28

Gerard:

Zo te lezen is het contrast tussen de eerste dagen en deze erg groot. In zo'n wereldstad gaat het er allemaal heel anders aan toe. Veel sneller en onpersoonlijker. Ik kan me goed voorstellen dat jullie (ook na de emotionele eerste dagen) toe zijn aan rust en bezinning. Alvast een goede reis en ik hoop dat Guesthouse The Giggling Tree aan al jullie verwachtingen voldoet. Liefs Gerard

• 02 Augustus 2016 - 23:01

Hans En Manon:

The Giggling Tree, leuk, ziet er in ieder geval op de website geweldig uit! En gelukkig weer weg uit de enorme megastad met zijn tegenstrijdigheden. Hopen op weer wat rust in Yangshuo. Enneh Roos: na morgen weer 1 keertje minder vliegen op het programma (joehoeeee). Geniet ze en we kijken ernaar uit om te lezen of The Giggling Tree net zo mooi is als het op de website staat.
    xxx ons

Roos

We reizen met René, Monique en Qian van Tol en Marcel, Roos en Xiao Mei Willems naar China. Back to the roots van onze kinderen. Ze komen uit Jiamusi in de provincie Heilongjiang. Daar begint onze reis, daarna gaan we naar Beijing. De laatste dagen verblijven we in het Karstgebergte in guesthouse The Giggling Tree in Yangshuo.

Actief sinds 21 Juli 2016