Ojee Jee waar is Rene - Reisverslag uit Yangshuo, China van Roos Goede - WaarBenJij.nu Ojee Jee waar is Rene - Reisverslag uit Yangshuo, China van Roos Goede - WaarBenJij.nu

Ojee Jee waar is Rene

Door: Roos

Blijf op de hoogte en volg Roos

05 Augustus 2016 | China, Yangshuo

Deze vakantie verloopt niet zonder hindernissen, maar dat hebben jullie natuurlijk al kunnen lezen. Gisterenmiddag waren we met z'n allen bij het zwembad en op een gegeven moment bleef Rene wel lang weg. Wat bleek hij zat opgesloten in de wc. Geen enkele sleutel paste, dus toen hebben ze de deur maar met gereedschap opengemaakt. René heeft een behoorlijk tijdje vastgezeten dus dat was niet zo'n fijne ervaring. Voor ons gevoel liep er ook een bekend gezicht rond hier in The Giggling Tree. Ook dat hebben we eerder meegemaakt. En ja hoor het zijn Richard , zijn vrouw (ik ben haar naam even kwijt) Chanti en Carlos. Zijn reisden 10 en half jaar geleden met ons mee naar China om onze kinderen op te halen. Zij gingen met een groep naar het Zuiden en wij gingen met ons gedeelte van de groep naar het Noorden. Hun oudste zoon Carlos reisde toen ook mee als 5 jarig jongetje. Zo leuk om elkaar hier weer te treffen. Ondertussen heb ik al een boek uitgelezen, heerlijk is dat toch. Het wordt vandaag weer 34 graden met een hoge lucht vochtigheid. Warm dus heel erg warm. Marcel, Monique en Rene gaan zo een stukje lopen. Ik ga even bij het zwembad liggen bij de kids. De omgeving is hier echt prachtig, maar ik heb niet veel zin om er op uit te gaan. Het is me echt veel te warm. We kijken er allemaal naar uit om weer naar huis te gaan. Alles gaat anders dan we vooraf dachten. Het gebied waarin we dachten niets te vinden, Jiamusi, hebben we naar ons idee veel te snel verlaten met pijn in ons hart. Beijing was prima qua tijd. Hier in The Giggling Tree hadden we achteraf gezien korter moeten zijn. De roots van onze kinderen liggen hier niet. Daarbij komt dat de ontvangst in Jiamusi zo geweldig was en ook de lokale bevolking daar zo vriendelijk. DIt is een leermoment, onze volgende reis naar China gaat naar Jiamusi and that's it. Paar dagen Beijing misschien en als we in de winter zouden gaan een paar dagen Harbin. In het Zuiden hebben we eigenlijk niets te zoeken. China is een prachtig land, maar het gedeelte waarin we geïnteresseerd zijn ligt in het Noorden. Wat wel bijzonder is is het gevoel te hebben dat we al weken weg zijn en totaal niet aan ons werk denken. Dat heb je in China, zodra je uit het vliegtuig stapt ben je in een andere wereld en totaal andere wereld. De emotionele achtbaan staat momenteel stil, maar zodra we de foto's terug kijken, schiet ik weer vol. Het was emotioneel veel, heel erg veel en de verwerking gaat tijd kosten. Maar wat zijn we blij dat we deze reis maken. En zoals het er nu uitziet komt er een volgende..... Dag lieve lieve allemaal, dit was dag 2 vanuit The Giggling Tree XXXXX van ons allemaal.

• 05 Augustus 2016 - 09:15

Simone:

Wat een verhaal zeg! Geniet nog maar lekker! Liefs wij xxxx

• 05 Augustus 2016 - 11:53

Inge:

Haha, jullie maken wat mee met elkaar!

• 05 Augustus 2016 - 12:03

Gerard:

Geniet van deze tijd.........en probeer nog maar een boek te lezen. Liefs xxx

• 05 Augustus 2016 - 18:27

Debb:

René op het toilet, das minder. Wat een belevenis. Zeker nog de foto's terug kijken om alles goed te bevatten.

• 05 Augustus 2016 - 19:20

Edith:

Lieve Roos, Marcel en Xiao Mei en natuurlijk Rene, Monique en Qian,

Wij zijn terug van vakantie en het eerste wat we hebben gedaan is natuurlijk jullie geweldige verslagen lezen. Wat een verhalen en wat fijn dat jullie zo'n goede tijd hebben gehad in Jiamusi. Wij vinden het prachtig en ook emotioneel om allemaal te lezen. Mooie foto's, prachtige verhalen. Geniet nog ff van deze tijd.

Heel veel liefs van Geke, Edith, Claudia en Lynn