Geen kookworkshop voor ons - Reisverslag uit Yangshuo, China van Roos Goede - WaarBenJij.nu Geen kookworkshop voor ons - Reisverslag uit Yangshuo, China van Roos Goede - WaarBenJij.nu

Geen kookworkshop voor ons

Door: Roos

Blijf op de hoogte en volg Roos

06 Augustus 2016 | China, Yangshuo

Vandaag doe ik verslag vanuit onze kamer (met Airo:)). The Giggling Tree is eigenlijk net een camping. Zo voelen de kinderen het ook. Vandaag gaan onze oud reisgenoten van 2005, Richard, Nathalie , Carlos en Chanti weer terug naar huis. Dat is jammer. Het is erg leuk om elkaar hier te treffen. We maken ook nieuwe contacten. Aan alle tafeltjes worden verhalen verteld. Morgenochtend gaan we naar de rivier lopen. Bootjes bekijken en wat mooie plaatjes schieten. We begrijpen dat het in Nederland niet zulk mooi weer is, maar wij smachten naar wat koelere lucht. Vandaag is het bewolkt en nog drukkender dan andere dagen. Ik moet dan steeds denken aan de serie van vroeger " o moeder wat is het heet". De beheerster van The Giggling Tree vertelde gisteren dat zij volgend jaar weer naar Nederland gaan. Hun oudste zoontje gaat dan naar de basisschool. Ze hebben ook een jongetje geadopteerd uit Etiopie. Geweldig om die twee hier te zien struinen. Ze kletsen zo in het Nederlands en zo in het Chinees. In Nederland willen ze dan weer een soort guesthouse gaan beginnen. Volgens mij gaat dat wel goed komen. De kookworkshop gaan we niet doen, want je moet dan naar de markt om de spullen te kopen en daar worden ook hondjes voor de slacht verkocht. Dat wil ik niet zien. In het Noorden wordt dat niet gedaan. Onze gids vanuit het tehuis had zelfs een kat als huisdier (i love it). Marcel vertelde dat er hier een mannetje langskwam met een hok hondjes achter op de brommer. Nou ik wil niet weten waar die voor verkocht worden. Maar ja lieve mensen dat is China. Gelukkig serveert de Giggling Tree geen hond op het menu. Wij hebben hier ook een Kung fu ruimte en daar kun je sporten. Jullie snappen het al daar doen wij niet aan mee. Xiao Mei laat wel een paar kunstjes zien. Gisteren hebben we nog allerlei leuke snuisterijen gekocht in een winkeltje vlakbij. De dag is alweer half om voor ons en jullie worden net wakker in Nederland. Grappig is dat toch. Morgen weer verder schrijven (of misschien vanavond al, als er iets grappigs of spannends gebeurd. Dat weet je maar nooit bij ons:) Straks weer lekker lezen en ik denk dat ik tomatensoep neem voor de lunch:)))) Dag lieve allemaal XXXX van ons zessen.

P.s. Gekke, Edith, Claudia en Lynn,
Fijn dat jullie weer gezond thuis zijn en hopelijk hebben jullie een fijne vakantie gehad.We gaan snel afspreken en bijkletsen en foto's bekijken.

P.s.1 Opa en oma vogel, lieve opa en oma het gaat hier heel goed en het is ook heel gezellig met iedereen. Hopelijk gaat het met jullie ook goed, we zien elkaar dinsdag weer. Lieve groetjes Qian (en papa en mama) XXXXX

• 06 Augustus 2016 - 08:52

Simone:

Ik vindt het zo leuk de verhalen te lezen...enne ze zijn niet kort....knap hoor Roos! Nog fijne dagen...liefs wij xxxx

• 06 Augustus 2016 - 12:30

Joke En Chris:

Qian en Xiao Mei
    leuk dat jullie het zo naar jullie zin hebben met jullie vrienden!
    we horen de verhalen wel als jullie weer thuis zijn.
    nog veel plezier en de groetjes aan iedereen.

• 06 Augustus 2016 - 12:36

Roos De Goede:

Dank jullie wel.liefs Qian en Xiao mei XXX

• 06 Augustus 2016 - 13:22

Edith:

Fijn om jullie verhalen te lezen. Goed om te horen dat Xiao Mei en Qian het zo naar de zin hebben.
    Nog een paar daagjes genieten en dan naar het koele Holland. We kunnen niet wachten om de verhalen te horen. Heel veel liefs van ons allemaal.

• 06 Augustus 2016 - 17:28

Chris & Tony:

Hoi Roos,ontzettend leuk om jullie te volgen! Prachtige verhalen en mooie foto's.
    Veel plezier nog. liefs van ons X